Opis
Domino „Gra twarzy”- emocje
Kształcenie emocjonalności dzieci oraz rozwijanie samoświadomości i świadomości własnego ciała.
Emocje i obraz siebie stanowią ważny element w kształtowaniu się osobowości dzieci i na równi z innymi jej funkcjami muszą być celowo i systematycznie rozwijane. „Gra twarzy” ma na celu dostarczenie wiadomości i doświadczeń społecznych, które zmierzają do prawidłowego kształtowania osobowości oraz inspirowanie zajęć i zabaw rozwijających emocjonalność dzieci.
Trzeba stworzyć dzieciom warunki do prawidłowego rozwoju sfery emocjonalnej i obrazu siebie, aby zapobiegać wszelkim zaburzeniom emocjonalnym i powstawaniu negatywnej samooceny.
Cele dydaktyczne:
Rozwijanie sfery emocjonalnej dzieci i zdobywanie wiedzy na temat przeżywanych emocji i uczuć przez siebie i innych ludzi.
Cele operacyjne:
1. Rozpoznajemy i nazywamy uczucia.
Dzieci będą mogły:
- dowiedzieć się , jakie uczucia ludzie przeżywają w różnych sytuacjach
- kojarzyć uczucia z różnymi sytuacjami, rozpoznawać je i nazywać
- uświadamiać sobie, jak ludzie ujawniają przeżywane uczucia (itd. krzykiem i tupaniem- złość, płaczem- radość lub smutek).
2. Zwracamy uwagę na uczucia innych ludzi.
Dzieci będą mogły:
- uczyć się rozróżniać i akceptować uczucia innych ludzi i akceptować także te, które różnią się od ich własnych.
3. Ludzie różnią się między sobą.
Dzieci będą mogły:
- dostrzec indywidualne cechy swojej budowy fizycznej i wyglądu zewnętrznego oraz różnice między ludźmi
- skupić uwagę na obrazie swojej twarzy i twarzach innych dzieci
- dostrzec i akceptować różnicę między ludźmi.
4. Ludzie są podobni do siebie.
Dzieci będą mogły:
- zauważać i akceptować podobieństwa między sobą a innymi (podobieństwa dotyczą podstawowych potrzeb, przeżyć, doznań i czynności).
5. Jesteśmy niepowtarzalni.
Dzieci będą mogły:
- uświadomić sobie, jak bardzo różnią się od siebie.
Zasady gry:
W grze biorą udział dwie, trzy lub cztery osoby (ze względu na ogólnie niewielką liczbę klocków, przy większej liczbie graczy gra staje się nieciekawa). Klocki odwraca się ilustracjami do spodu i miesza. Następnie losuje się gracza rozpoczynającego. Jest nim zwykle gracz, który wylosuje na kostce największą ilość oczek lub poprzez grę w „marynarza”- kto najwięcej. Gracze pobierają klocki poczynając od rozpoczynającego, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, po jednym klocku lub od razu w odpowiedniej liczbie (zwykle nie więcej niż siedem), nie pokazując ich pozostałym graczom. Klocki pozostające na stole to „talon”. Rozpoczynający wykłada dowolny klocek a pozostali, kolejno, dokładają swoje klocki według ustalonych zasad.
Elementy zestawu:
30 elementów o wymiarach 4 x 8 cm z kolorowymi rysunkami dziewczynki wyrażającymi różne emocje mimiką oraz gestami. Całość umieszczona w drewnianej skrzynce o wymiarach 17,5 x 10,5 x 5,5 cm z wysuwanym wieczkiem.
Instrukcja w języku polskim z propozycjami zabaw.
Certyfikat:
Produkt posiada znak bezpieczeństwa CE.
Surowce używane do ich produkcji posiadają wymagane atesty i spełniają wymogi określone przez Unię Europejską w dyrektywie EN 71-73.
Wiek: od 3 lat
Liczba graczy: 2